▒▓█ ضددجال_آنتی دجال █▓▒

اللهّم عجّل الولیک الفرج

 اثبات ربا در بانک‌ها توسط آیت‌الله نوری همدانی


در این نامه عنوان شده است که بنده مدتی پیش سه میلیون تومان وام از یکی از بانک‌ها دریافت کرده‌ام که در همان ابتدا 30 درصد آن مبلغ را نگاه داشتند، بعد از مدتی که نتوانستم اقساط آن را پرداخت کنم، بدهکاری بنده به هفت‌میلیون تومان رسید و به همین دلیل مجبور شدم خانه‌ خود را بفروشم.



به گزارش شیعه آنلاین به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله نوری همدانی با ارائه نامه یکی از بدهکاران بانک‌ها به مدیر عامل بانک ملی ایران، گفتند: متاسفانه ربا هنوز در بانک‌های ایران وجود دارد و تنها شکل‌ آن تغییر کرده است.

آیت‌الله نوری همدانی، در دیدار مدیر عامل بانک ملی ایران و هیئت همراه اظهار داشتند: در هر مسئله‌ای که ربا در آن راه پیدا کند، قطعاً به فساد کشیده خواهد شد؛ چرا که در آیات و روایات بسیاری از آن تعبیر به جنگ با خدا شده است.

معظم‌له با اشاره به سخنان مدیر عامل بانک ملی ایران مبنی بر این که تا حدود زیادی ربا را از این بانک برچیده‌ایم، گفتند: مطالبی که فرمودید منطقاً و دلیلاً همین است، اما باید برای مردم فرهنگ سازی شود؛ چرا که بین بانکداری اسلامی و غربی از زمین تا آسمان تفاوت است.

این مرجع تقلید تاکید کردند: ربا مسئله‌ای است که خیلی زود در عرصه‌های اقتصادی نفوذ می‌کند، از این رو باید بسیار مراقب بود.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اشکال مختلف معاملات بانکی مشروع گفتند: در کنار تمام این اشکال مشروع، ربا نیز وجود دارد که اسلام به مقابله با آن برخواسته است.

معظم‌له با نشان دادن نامه یکی از مقلدان خود، افزودند: در این نامه عنوان شده است که بنده مدتی پیش سه میلیون تومان وام از یکی از بانک‌ها دریافت کرده‌ام که در همان ابتدا 30 درصد آن مبلغ را نگاه داشتند، بعد از مدتی که نتوانستم اقساط آن را پرداخت کنم، بدهکاری بنده به هفت‌میلیون تومان رسید و به همین دلیل مجبور شدم خانه‌ خود را بفروشم.

آیت الله نوری‌همدانی با اشاره به نامه فوق تاکید کردند: باید جلوی این کار‌ها گرفته شود چرا که متاسفانه امروز تنها شکل کارها عوض شده و باطن کارها همان رباست.

این مرجع تقلید با بیان این که ربا حرام است و حرام خدا را هیچ چیز حلال نمی‌کند، افزودند: متاسفانه امروزه در بانک‌ها حتی ساعت دیرکرد وام‌ها نیز محاسبه می‌شود که این برخلاف اصول اسلام است.

آیت الله نوری‌همدانی اظهار امیدواری کردند، خوشبختانه رییس جمهور عنوان کرده‌اند که بعد از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در صدد آن است که نظام بانکی را صددرصد اسلامی کند.

ایشان در پایان خاطرنشان کردند: بانک ملی ایرن اقدامات خوبی را برای مبارزه با ربا برداشته است که امیدواریم تداوم داشته باشد.


......................................... ............................................. ............................................... ........................................
.............................................. .................................

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: محمد فرخ پور ׀ تاریخ: شنبه 28 / 10 / 1389برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , antidajjal.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com